Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Nigdy wcześniej nie spotkałeś tak dobrej oferty PBN!

Aby konsument dostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network i ich atuty oraz mankamenty

PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone i nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO albo większą agencję marketingową), który dba o jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są na ogół używane jako element złożonej strategii marketingowej, co trzeba mocno zaznaczyć, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały starannie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest to, że ich utworzenie to spory koszt, a później trzeba poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich na właściwym poziomie.

Artykuły z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z możliwości PBN

Prywatne sieci serwisów świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie przedstawione są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, adres e-mail bądź telefon oraz nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm, profil w mediach społecznościowych bądź artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Inna efektywna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z dodaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej przydatność oryginalnego wpisu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych postrzegają jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, wiarygodne teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, w których liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami zdrowiem i doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO